diumenge, 5 de juliol del 2009

L'amagat POUM de Sils vs. la Llei d'urbanisme de Catalunya


Article 59 del decret legistaliu 1/2005 de la Llei d'urbanisme de Catalunya


Documentació dels plans d'ordenació urbanística municipal

1. Els plans d'ordenació urbanística municipal es formalitzen, salvant el que estableix l'apartat 2, mitjançant els documents següents:

a) La memòria descriptiva i justificativa del pla, amb els estudis complementaris que escaiguin.

b) Els plànols d'informació i d'ordenació urbanística del territori i, en el cas del sòl urbà consolidat, de traçat de les xarxes bàsiques d'abastament d'aigua, de subministrament de gas i d'energia elèctrica, de comunicacions, de telecomunicacions i de sanejament i les corresponents als altres serveis establerts pel pla.

c) Les normes urbanístiques.

d) El catàleg de béns a protegir, d'acord amb l'article 69.

e) L'agenda i l'avaluació econòmica i financera de les actuacions a desenvolupar.

f) La documentació mediambiental adequada i, com a mínim, l'informe mediambiental.

g) El programa d'actuació urbanística municipal, si escau.

h) La memòria social, que ha de contenir la definició dels objectius de producció d'habitatge protegit i, si escau, dels altres tipus d'habitatge assequible que determini la llei. A més, si el planejament ha inclòs les reserves a què fa referència l'article 34.3, cal justificar-ho en la memòria social.

2. En el cas que l'escassa complexitat urbanística d'un municipi només exigeixi distingir entre sòl urbà i sòl no urbanitzable, la documentació mínima dels plans d'ordenació urbanística municipal ha de consistir en la memòria, els plànols d'informació i de delimitació del sòl urbà i no urbanitzable, les normes urbanístiques bàsiques, alineacions i rasants i l'informe mediambiental.

3. La memòria a què es refereix l'apartat 1.a ha d'integrar:

a) El programa de participació ciutadana que l'ajuntament hagi aplicat al llarg del procés de formulació i tramitació del pla per a garantir l'efectivitat dels drets reconeguts per l'article 8.

b) La justificació de l'observança de l'objectiu del desenvolupament urbanístic sostenible i de les directrius per al planejament urbanístic que són objecte, respectivament, dels articles 3 i 9.

c) Les mesures adoptades per a facilitar l'assoliment d'una mobilitat sostenible en el municipi, en compliment de l'obligació de prestació del servei de transport col·lectiu urbà de viatgers.

d) L'informe de sostenibilitat econòmica, que ha de contenir la justificació de la suficiència i adequació del sòl destinat a usos productius, i la ponderació de l'impacte de les actuacions previstes en les finances públiques de les administracions responsables de la implantació i el manteniment de les infraestructures i de la implantació i prestació dels serveis necessaris.

4. L'agenda a què es refereix l'apartat 1.e, si no hi ha un programa d'actuació urbanística municipal, s'actualitza cada sis anys per acord de l'ajuntament, després d'un termini d'un mes d'informació pública. Aquest acord s'ha de publicar en el Butlletí Oficial corresponent i s'ha de comunicar a la comissió territorial d'urbanisme competent.

.



.
Extracte de les modificacions de les valoracions al nou lliurat a l'oposició el maig de 2008:




Però la nostra valoració entra en un terreny molt més complicat atès que moltes de les decisions que s’han de prendre a posteriori són de caire fonamentalment polític.

Sense entrar a valorar la legalitat del fet, que sembla per altra banda inqüestionable, ens resulta com a mínim curiós que la part més important de les modificacions que planteja el nou POUM es concentrin en una zona urbanitzable que és propietat d’una persona que pot intervenir en importants decisions sobre actuacions urbanístiques( és el cas dels projectes d’urbanització), i que aquesta persona sigui l’actual alcalde i regidor d’urbanisme. No només ens resulta curiós sinó que també ens sembla qüestionable èticament atès que les seves actuacions poden portar a dubtes sobre els seus interessos reals i la defensa dels interessos col·lectius. Creiem que durant la campanya electoral aquest tema havia d’haver estat aclarit per tal d’evitar suspicàcies com les que es poden donar ara.


En aquesta mateixa línia el POUM contempla la possibilitat que en aquest sector es puguin construir edificacions amb planta baixa i tres pisos, si aquest tipus de construccions es fessin tenint en compte l’ubicació en una de les entrades al poble tornaríem a tenir un panorama paisatgístic ben galdós.
.
.