divendres, 1 de maig del 2009

La Casa Blanca aposta per la transparència a internet


• Obama utilitza la xarxa per informar i argumentar les seves polítiques

• El president vol evitar el filtre de la premsa i dirigir-se a la gent directament




J. C. B.
WASHINGTON
L'Administració de George Bush era coneguda pel seu secretisme i les escasses explicacions que oferia. Com denuncia Scott McClellan, exsecretari de premsa de Bush, en el seu llibre What happened, en l'anterior Administració imperava una "campanya electoral permanent" en què els temes, com la guerra de l'Iraq, es venien al públic i no s'argumentaven. En els 100 dies que fa que ocupa el seu càrrec, Obama ha complert la promesa que va fer que la seva Administració seria més transparent i oberta al públic, i el seu equip comunicatiu ha demostrat que domina tant les noves tecnologies com els mitjans tradicionals de comunicació.
Internet és una eina primordial per a Obama, el primer president que té una Blackberry (tot i que encara no ha rebut una a prova d'espies) . D'entrada, la web de la Casa Blanca (WhiteHouse.gov) és més completa i té un motor de recerca més exhaustiu i eficaç. A més, l'Administració demòcrata ha posat en marxa les webs recovery.gov perquè els ciutadans puguin rastrejar a què es dediquen els diners del pla d'estímul i transparency.gov perquè controlin la despesa pública. Està en procés data.gov, que oferirà una ingent bateria de dades públiques.
.
Font: elperiodico.cat

.

A Sils, pel contrari ni IDS ni CiU ni el web municipal augmenten la seva comunicació a internet. Ben al contrari, l'han minvat el darer mesos, a mesura que es coneixien més detall del Cas Nyap.

.