El president mobilitza els 13 milions de seguidors de la seva xarxa per imposar la reforma sanitària. Partidaris i contraris al canvi porten la lluita a internet
Ha esclatat la guerra. El debat sobre la reforma sanitària als Estats Units s’ha convertit les darreres setmanes en el camp de batalla de congressistes demòcrates i republicans, grups de pressió de tota mena, govern i la Casa Blanca. I a primera línia de foc hi ha el president, Barack Obama, que s’ha jugat bona part del seu crèdit polític a la carta sanitària.
Les cadenes de televisió, les emissores de ràdio, els diaris i, sobretot, el ciberespai dels Estats Units, van plens aquests dies d’anuncis a favor i en contra del projecte estrella d’Obama. Al YouTube se’n pot fer un tast i delectar-se amb vídeos com el d’un grup contrari a la reforma sanitària que compara els suposats estralls d’una eventual intervenció del govern en la sanitat amb els que farien els funcionaris si gestionessin un restaurant i el d’una entitat favorable al canvi que caracteritza les asseguradores privades com una colla de pirates sense escrúpols.
Els col·laboradors del president comencen a estar espantats: temen que passi com durant el mandat del president Bill Clinton, en què els espots televisius que advertien contra una suposada pujada d’impostos van quallar en l’opinió pública i van fer fracassar el pla. De moment, la reforma ja ha deixat tocada la popularitat del president, que ara té un nivell d’aprovació del 53,6%, segons la mitjana de Real Clear Politics, 6,4 punts menys que fa un mes i mig.
Però, tal com va demostrar en la llarguíssima campanya per a la nominació demòcrata a la Casa Blanca i en la batalla final per la presidència, Obama no és un home que es rendeixi fàcilment i ja ha organitzat el contraatac per imposar el seu pla. El president compta amb una arma molt poderosa: un exèrcit de tretze milions de seguidors capaços de mobilitzar-se pel seu líder, a qui ja van empènyer fa només uns mesos fins a les portes de la Casa Blanca.
Font: Avui.cat
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada