dijous, 10 de gener del 2008

Diari Avui: TGV i MAT aniran parel.les



El soterrament
En el primer esbós donat a conèixer fa poques setmanes, Monti proposava soterrar part de la línia. Una opció que no agrada gaire a Zapatero perquè dispara el cost del projecte, però que està disposat a acceptar si ho sol·licita el país veí. De fet, Sarkozy ha donat llum verda a la interconnexió per la Jonquera perquè confia a rebre fons europeus per soterrar la infraestructura pel seu territori. Segons els números de Madrid, un quilòmetre de línia sense soterrar costa entre 400.000 i 500.000 euros, mentre que un de soterrat val entre 6 i 8 milions.
El traçat de la Jonquera ha estat sempre el predilecte del govern espanyol perquè és el més curt i causarà menys impacte sobre el territori que les altres dues opcions que hi havia sobre la taula: la de Maçanet de Cabrenys i la Vajol. "Ja fa temps que les vam descartar i que hi ha un acord tàcit de fer-la passar per la Jonquera. El que encara no està clar són els detalls tècnics", va admetre ahir el secretari d'Energia.
Pel que fa a l'estat de la resta de la MAT, està previst que aquest mateix mes de gener comencin a posar-se les primeres torres del tram Sentmenat-Bescanó, el de Bescanó fins a Santa Llogaia d'Àlguema encara està per aprovar i el tercer tram, el de Santa Llogaia d'Àlguema fins a Perpinyà, que és el que inclou la interconnexió, podria estar enllestit el segon semestre del 2011.


Font: Avui (10/01/2008)