Efe/Europa Press/DdeG, Girona
Durant gairebé 5 hores els usuaris de la línia Portbou-Girona-Barcelona hagueren de fer ahir transbordaments en el seu recorregut a Montcada i Reixac per arribar a la capital catalana per la qual cosa hagueren de passar a trens de Rodalies per continuar el seu trajecte. Adif va explicar en un comunicat que l'origen de l'avaria elèctrica era una falta de tensió pel trencament d'una de les peces del sistema de compensació de la catenària. El fet va tenir lloc a les 6.30 hores a l'estació de Montcada i Reixac a la línia 2 de Rodalies i va quedar completament restablert a les 11.22 hores. El gestor ferroviari públic ha obert una investigació per aclarir les causes d'aquesta nova incidència.Els trens van haver de circular per via única entre les estacions de Sant Andreu Comtal i Montcada i Reixac i, segons Renfe, aquesta nova incidència va provocar retards de 25 minuts de mitjana a la línia 2 nord de Rodalies i en els trens de mitja distància que circulen entre Barcelona, Girona i Portbou.Tot i això, diversos usuaris van explicar que les demores, en alguns casos, superaven l'hora, com va passar per exemple amb un tren que circulava fora d'horari i que a les 9.07 hores del matí havia passat per Granollers Centre i no va arribar a l'estació de Passeig de Gracia de Barcelona fins a les 10.50. En aquest cas, el trajecte, que es prolonga normalment per espai d'uns 35 minuts, va necessitar 68 minuts més del que és habitual.Molts dels afectats per aquestes incidències a les línies de Renfe van haver de tornar a utilitzar, com ja va passar l'any passat, el telèfon mòbil per trucar a la feina per avisar del seu retard, cancel·lar entrevistes o reordenar la seva agenda del dia.Aquesta és la segona incidència que es registra en el servei ferroviari de Renfe a Catalunya en els tres dies que portem d'aquest any, ja que el dia 1 en un tren de la línia de Puigcerdà van quedar atrapats durant dues hores sense llum ni calefacció uns 70 passatgers a Alp.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada