dimarts, 29 de gener del 2008

Duríssim recurs de reposició d'una promotora contra els tècnics municipals

Foto: Publicitat immobiliària a l'expositor de l'ajuntament al mandat anterior.


Tal i com va avançar aquest bloc s'ha fet el primer pas per reclamar a l'ajutament de Sils un total d'1,5 milions d'euros

Extracte del recurs:

Com és fàcil concloure del farragós acord, ens trobem davant d’un nou exercici d’autoconvenciment que pretén amagar l’actuació dolosa i negligent del secretari municipal – que convé recordar, no és llicenciat en dret, és veí colindant i amic personal de l’anterior batlle i esdevé la persona que a la pràctica regeix realment les decisions de la corporació actuant amb frau de llei i abús de dret- i de l’arquitecte municipal –que actua com un empleat a les seves ordres- en els assumptes que tenen a veure amb aquesta part, tal i com ja va passar a la primera denegació de llicència de data 11 de maig de 2005 i que en paraules del TSJC en sentència 444/07, respecte a l’informe de l’arquitecte sosté: [... ]


A més a més, l’ajuntament va atorgar projecte de la nostra mercantil, amb dissenys idèntics respecte dels aspectes tècnics ara rebutjats, llicència d’obres en data 13 de setembre de 2004 amb número d’expedient 4234. Si bé convé assenyalar que això va ser abans que l’anterior junta de govern i el propi secretari generessin una situació de monopoli en l’oferta d’edificis plurifamiliars projectats al centre del poble, davant de l’ajuntament.

Si això no fos suficient, la suspensió de llicències de 29 d’abril de 2005 es va basar en l’elaboració d’un nou POUM per tal d’impedir actuacions futures no desenvolupades. Doncs bé, ja ha quedat constatat amb l’atorgament de l’esmentada llicència de data 13 de setembre de 2004 i execució de l’obra, que això ja era inviable. A més, dos anys després no es va provar cap POUM definitiu - excusa de tot aquest enrenou- només un de provisional, dos dies abans de caducar la suspensió de tramitació de llicències, i amb l’única finalitat de mantenir la situació monopolística de determinades promocions immobiliàries. Totes aquestes decisions van portar el partit de l’anterior junta de govern a l’oposició per la voluntat democràtica del poble de Sils, que majoritàriament comparteix amb aquesta part, el convenciment de les pràctiques doloses i negligents del secretari municipal i l’arquitecte municipal segons qui requereixi l’auxili de l’administració municipal.

Per últim, convé destacar que hagués estat del tot absurda la tramitació d’un costós procés contenciós administratiu fins al TSCJ, si com afirma l’acord, aquesta part actora tenia coneixements dels defectes que no només s’han demostrat totalment falsos sinó que, a més, no han comptat amb l’oposició de l’Ajuntament.

QUART: Tot i l’existència de sentència ferma per part del TSJC, i en una nova negligència, no es va reprendre la tramitació de la llicència, contravenint l’article 41 de Llei 30/1992 de RJAPiPAC. en manteniment de l’habitual actuació dolosa i negligent, el secretari municipal va amagar l’existència d’aquesta sentència als polítics, fins al ple del passat 10 de gener de 2007, i sota petició expressa d’aquesta part, com bé coneix l’ajuntament i quedarà acreditat en posteriors actuacions judicials. A més, en la tramitació del procés ha existit incompliment flagrant de l’article 71 de la mateixa llei (30/1992) sense que s’hagi donat coneixement a aquesta part actora dels informes del serveis tècnics ni de tercers a l’efecte –recordem novament que el secretari, no és llicenciat en dret- per tal de poder reparar, oposar-se o al·legar en el termini de deu dies legalment establert.

CINQUÈ: L’acord recorregut ignora, en una nova actuació dolosa i negligent, l’apartat segon de la sol·licitud desestimada.

SISÈ: La normativa legal aplicable preveu que un cop aprovades normes específiques subsidiàries –que ho van ser amb l’oposició llavors de l’actual alcalde sota l’argument, entre altres, que “semblava fet contra certes persones de Vallcanera”- donat que han significat una disminució de la superfície construïda, haurà d’existir dret d’indemnització que, en aquest expedient, la part actora valora, com acreditarà a les actuacions judicials posteriors, en 900.000 € (NOU-CENTS MIL EUROS)



El recurs sencer que es va presentar el 28 de gener de 2008, en pdf (AQUÍ)

Existeix un altre igual en que reclamen 600.000 €, en total 1.500.000 €.

Tot i que l'acord recorregut és data de 31 desembre de 2007, i al web municipal hi ha penjada l'acta del 7 de gener de 2008, la d'aquesta data no està penjada.



També m'informen que al darrer ple municipal i a preguntes del públic, l'actual alcalde Nogué (IDS-PSC-PSOE) va manifestar que tenia plena confiança en el secretari i que desconeixia que era el dret de repetició.

P.D: Gràcies per enviar-ho.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Esto es una verguenza que los vecinos tengamos que pagar los que otros hacen mal. Y el equipo de Gobierno que dice respecto a esto pues diran lo mismo que dijeron en el recurso de los vecinos de vallcanera. darle la razon presuntamente a los estafadores y a los que mienten y engañan a los vecinos.

Anònim ha dit...

LA CLAU ESTÀ EN SABER EL TIPUS DE CONTRACTE QUE TÉ EL SECRETARI I SI PERTANY O NO AL COS DE L'ESTAT LLAVORS... TOT I AIXI SE SI LI OBRA UN EXPEDIENT S'EL PODRIA SUSPENDRE DE SOU I FEINA.

A veure si algu ens ajuda i el fotem FORA!

Buti

Anònim ha dit...

ESCOLTA LNC NO FA FALTA SER LLICENCIAT EN DRET PER SER SECRETARI. NOMES TENIR LES OPOS APROBADES D'INTERVENTOR I TRESORER.

Buti

LNC ha dit...

Ja, anònim, imagino que és per això que destaquen que no és llicenciat el dret. També es pot ser secretari sent veí i amic d'en Quimet, però imagino que ho posaran que quan això vagi a para fora de Sils.

Petons!

Anònim ha dit...

Yo os pregunto, como es posible que le esten permtiendo, a una junta que es ilegal,que nos suban la cuota de socio, como le permiteis, que quieran hacer una obra de 1.500,000€ siendo una junta iegal, como le permiteis,que ajan prespuestos de 400.000€ sin ser junta como le permiteis todo lo que estan haciendo sin ser junta y porque se lo estais permitiendo.

28 / gener / 2008 18:51

Anònim ha dit...

EN LA PAGUINA WEP DE CUAN MES SEREM MES RIUREM NO DEJAN QUE ALGUNOS VECINOS DE VALLCANERA PARC DEN SU OPINION LOS TIENEN VETADO SIN EMBARGO A OTROS SI QUE LES DEJAN EXPRESARSE CON LIBERTAD TODO LO QUE ELLOS QUIERAN Y LE SIGUEN PERMITIENDO LA ENTRA EN LA PAGUINA WEP SOBRE TODO AL CORDOBES EL DE LOS IDS-PSC-PSOE DE SILS QUE PENA QUIEN CONTROLA ESTA PAGUINA WEP UNO DE IDS-PSC-PSOE DE SILS SE NOTA VIVA LA DEMOCRACIA Y VIVA UNA VALLCANERA LIBRE DE SILS.

Anònim ha dit...

EN LAS PROXIMAS ELECCIONES GENERALES TODOS LOS VOTANTES SOCIALISTAS DE VALLCANERA PARC TENDRIAMOS QUE VOTAR MUY A PESAR NUESTRO A ICV Y CASTIGAR A ESTOS QUE DICEN QUE SON SOCIALISTAS Y LUEGO VOTAN CIU LOS CUALES LES ESTAN DANDO LA RAZON A UNA JUNTA ILEGAL Y ENCONTRA DE LOS VECINOS QUE LES VOTARON EN LAS ULTIMAS MUNICIPALES. SI ESTOS SON VERDAERAMENTE SOCIALISTA EN LA PROXIMAS ELECCIONES GENERALES TENDRIAN QUE SACAR POR LO MENOS 600VOTOS EL 9 DE MARZO SALDREMOS DE DUDAS.

Anònim ha dit...

En la paguina de los IDS-PSC-PSOE de Sils han quitado los comentarios se be que no les interesan los comentarios de los vecinos viva la libertad de ecpresión y que viva la democracia.

Anònim ha dit...

Para las proximas elecciones,Generales haremos una hoja informativa, para todos los votantes Socialistas de Sils y sobretodo para los de Vallcanera parc informandoles, ha quienes no tienen que votar y los motivos por los cuales tendrián que votar a ICV porque son los unicos que han puesto en su pagina wep el recurso presentado por los parcelistas de vallcanera parc en contra de la asamblea del 4 de noviembre, los IDS-PSC-PSOE, lo que tenian en su pagina wep es la desestimación del recurso presentado por los parcelistas de vallcanera estos son lo Socialistas del equipo de Gobierno, los que le dan la razon a una junta ilegal y presuntamente fraudulenta, en las proximas generales veremos cuantos votas sacais, fachas