dijous, 7 de febrer del 2008

ICV-EUiA convoca avui una reunió oberta a tots els silencs i silenques a l'Ajuntament

AMIGUES I AMICS,
DIJOUS, DIA 7 DE FEBRER A LES 19:30 A L'AJUNTAMENT

ESTARIEM ENCANTATS DE REBRE LA VOSTRA PARTICIPACIÓ, I SOBRETOT D'ESCOLTAR LES VOSTRES PROPOSTES SOBRE LES POLÍTIQUES A FER A SILS.

REUNIÓ GRUP ICV-EUiA

SALUT I PETONS.


Font: La Veu de Sils

1 comentari:

Anònim ha dit...

PER LA GRATUÏTAT, L’EQUITAT I LA QUALITAT DEL SISTEMA EDUCATIU
CCOO de Catalunya exigim el compliment del Pacte Nacional per l’Educació i una Llei que desenvolupi els seus continguts i rebutgem el projecte de Llei del Conseller Maragall
A Catalunya tenim un model educatiu dualitzat i segmentat entre centres públics i privats concertats que comporta més i majors diferenciacions i discriminacions entre l’alumnat escolaritzat, segons la seva situació social, econòmica, cultural i de necessitats educatives.
El Pacte Nacional per l’Educació va significar trobar el consens entre els diversos agents de la comunitat educativa per trencar amb aquest model educatiu segmentat, amb la definició d’un únic servei públic educatiu format per tots els centres sostinguts amb fons públics (públics i privats concertats) amb els mateixos deures i obligacions per tal de garantir la cohesió social i l’equitat, la igualtat d’oportunitats de l’alumnat de les dues xarxes educatives i la qualitat educativa.
LA FUTURA LLEI CATALANA D’EDUCACIÓ HA DE RECOLLIR EN EL SEU CONTINGUT ELS COMPORMISSOS DEL PACTE NACIONAL
CCOO creiem que la llei catalana d’educació ha de servir per:
􀂾 Avançar en la creació d’un únic servei públic educatiu format per tots els centres que reben fons públics, amb igualtat de drets i obligacions. Això significa acabar amb la situació de dualització i segmentació del sistema educatiu català que segrega l’alumnat en funció del seu origen, del nivell d’ingressos de les famílies i del nivell educatiu dels alumnes.
􀂾 Garantir la gratuïtat real de l’ensenyament obligatori fins als 16 anys, acabant amb les quotes obligatòries que avui paguen les famílies que opten pels centres privats concertats.
􀂾 Afavorir la implicació de les famílies i la seva participació amb l’obertura de centres en horaris no lectius, amb la seva participació activa en la vida escolar i promocionant el paper de les “Ampes”.
􀂾 Desenvolupar altres aspectes de l’educació que van més enllà de l’ensenyament obligatori: educació de 0 a 3 anys, activitats de lleure educatiu, formació professional, educació al llarg de la vida, projectes educatius de ciutat o poble...
􀂾 Garantir la igualtat de drets laborals i professionals de tots els professionals dels centres que formen part del servei públic educatiu, siguin públics o privats concertats.
􀂾 Planificar l’oferta educativa des de la proximitat del territori amb corresponsabilitat entre administració educativa i local i capacitat per actuar sobre els centres sostinguts amb fons públics per evitar la segregació escolar i potenciar l’equitat, la cohesió social i la qualitat educativa per a tothom.
􀂾 Garantir l’aplicació dels compromisos econòmics del Pacte nacional i, en especial, el d’incrementar la inversió en educació fins al 6% del Producte Interior Brut (actualment un 2%) per situar-nos al mateix nivell que altres països del nostre entorn i altres CCAA de l’Estat.
LA PROPOSTA DE LA CONSELLERIA NO RECULL ELS PRINCIPIS DE GRATUÏTAT DE L’ENSENYAMENT OBLIGATORI I OBRE LA PORTA A LA GESTIÓ PRIVADA DE CENTRES PÚBLICS.
El document de bases de la Llei d’Educació de Catalunya no desenvolupa els aspectes centrals del Pacte Nacional per l’Educació i, en alguns aspectes, el contradiu. El Departament d’Educació proposa una llei que només fa propostes sobre la gestió de centres públics, renuncia al control, l’ordenació i la planificació sobre l’escola privada concertada i no planteja canvis en l’administració educativa per acabar amb un model rígid i centralitzat. El document de bases de la conselleria:
1. S’oblida de l’objectiu d’un únic Servei públic educatiu i posa les bases per consolidar un sistema educatiu dualitzat, entre centres públics i concertats, que mantindrà la segmentació de l’alumnat i la seva selecció per part dels titulars dels centres privats concertats.
2. No planteja cap mesura per avançar en la garantia de la gratuïtat de l’ensenyament obligatori i, en canvi, consolida el copagament per part de les famílies dels centres concertats i obre les portes a la gestió privada de centres públics.
3. Pretén que la necessitat de més places fruit de l’increment dels alumnes en els propers anys (especialment en secundaria) no sigui coberta per l’ensenyament públic si no amb més places cobertes per l’ensenyament privat concertat.
4. Oblida totalment la generalització de la cobertura de centres per l’etapa no obligatòria de 0-3 anys.
5. No inclou ni un sol dels compromisos referits a l’increment de recursos que garanteixen la gratuïtat real per les famílies. I ignora tots els compromisos referits a la dignificació de les activitats socioeducatives que es realitzen als centres
6. No inclou ni una sola previsió referida a la igualtat laboral i professional dels professionals del servei públic educatiu i en concret els dels centres concertats.
7. Finalment no hi ha cap compromís de finançament ni d’increment de la inversió fins el 6% del PIB tal i com contempla el Pacte Nacional per l’educació.
CCOO DONEM TOT EL SUPORT A LA VAGA DEL 14 DE FEBRER
CCOO de Catalunya donem tot el suport a la Vaga del 14 de febrer en el sector de l’ensenyament
CCOO de Catalunya exigim que la futura Llei d’Educació de Catalunya reculli els objectius del Pacte Nacional per l’Educació
CCOO de Catalunya demanem la retirada del document de bases i l’obertura d’un procés de negociació amb el conjunt de la comunitat educativa i de forma preferent amb els signants del Pacte Nacional per l’Educació.
PER CCOO DE CATALUNYA AQUESTA NO ÉS LA LLEI QUE NECESSITA LA SOCIETAT CATALANA, NI LES FAMÍLIES, NI EL SISTEMA EDUCATIU.